Sie sind hier: Startseite / COVID-19! StuRa HTW Dresden? Closed!

COVID-19! StuRa HTW Dresden? Closed!

Welcome to the website of the student body of the Dresden University of Applied Sciences

 

The StuRa is electronically accessible!

There is no (otherwise usual) operation in the rooms of the A-building!

 

In order to continue to comply with infection control regulations and to protect our employees, no regular operations will take place until further notice.

 

Instead, we are still (and especially now) electronically accessible. So please do not hesitate to send us an email to stura@stura.htw-dresden.de.

 

For enquiries and applications concerning the semester ticket please contact ticket@stura.htw-dresden.de. The application for an exemption, reimbursement or subsequent purchase of the semester ticket can be downloaded here.

 

The Sprecherinnen und Sprecher (heads of the executive) of the StuRa can be contacted via and  .

 

The service office remains accessible via .

 

More information on how to contact us can be found on the website.

 

HELP

 

If you want to help others in these difficult times...

 

...support the Landesverband Sächsische Tafeln

...register with TeamSachsen or quarantaenehelden.org

...sign up as a helper for the by writing a mail
...inform yourself on the website of the city of Dresden about further possibilities

...exchange scripts and notes

...and stay home and stay healthy!

 

Artikelaktionen

Versenden
Drucken
Kontakt

Mail
stura@stura.htw-dresden.de

Telefon
+ 49 (0)351 462 32 49

Post
HTW Dresden
StuRa
PF 120701
01008 Dresden

Besuch
StuRa HTW Dresden
A-Gebäude
1. Etage (Erdgeschoss) rechts
Räume A101 - A110
Andreas-Schubert-Straße 23
01069 Dresden

Öffnungszeiten

Montag 09:00 - 11:30
12:30 - 15:00
Dienstag 09:00 - 11:30
12:30 - 16:30
Donnerstag 09:00 - 11:30
12:30 - 15:00

weitere Kontaktinformationen

Termine
1. Arbeitstreffen Dienst Studiendokumente 2021 09.03.2021 18:00 - 20:00 — discord
2. Arbeitstreffen KontO 2021 12.03.2021 10:00 - 16:00 — A101 (Discord)
1. Sitzung Plenum Winter 2021 12.03.2021 16:30 - 20:30 — Discord #Plenum
Chemnitzer Linux Tage 2021 13.03.2021 - 14.03.2021 — TU Chemnitz
Fristende Einreichung Anträge 3. Sitzung Plenum 2021 15.03.2021 00:00 - 23:55
Frühere Termine…
Kommende Termine…
« März 2021 »
März
MoDiMiDoFrSaSo
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Sprechzeiten
vonbisRaumMail
Servicebüro montags, dienstags, donnerstags A108
Sprecherinnen und Sprecher Johann Boxberger

ungerade Woche

dienstags

15:00 17:00 A104 sp@
Maximilian Franke
Florian Fuhlroth
Kanzlei nach Absprache kan@
Präsidium jede Woche freitags 13.00 14.00 A107 p@
Referat Finanzen nach Absprache finanzen@
Referat Hochschulpolitik jede Woche freitags 14.00 15.00 A107 hopo@
Referat Internationales nach Absprache internationales@
Referat Kultur jede Woche mittwochs 15:00 16:00 A10X kultur@
Referat Öffentlichkeitsarbeit gerade Woche freitags 14:00 15:00 A10X oea@
Referat Personal jede Woche freitags 15:00 17:00 A101 personal@
Referat Qualitätsmanagement jede Woche montags 17:00 18:00 A110 qm@
Referat Soziales
(Sprecherinnen und Sprecher) soziales@
Beratung zum BAföG nach Absprache bafoeg@
Beratung zum Jobben gerade Wochen donnerstags 15:00 16:00 A106 jobberatung@
Referat Sport nach Absprache sport@
Referat studentische Selbstverwaltung & Organisation jede Woche freitags 17:00 18:00 A10X verwaltung@
Referat Studium jede Woche montags 17:00 18:00 A110 studium@